We Did It, Romania

Sambata 25 Septembrie 2010 a fost o zi speciala, o zi pe care o astept de cateva luni bune. A fost ziua Let’s Do It, Romania. A fost ziua in care romanii au iesit in strada si au dat o palma celor fara bun simt, celor fara cei 7 ani de acasa, grataragiilor care-si lasa gunoiul in locurile unde au mancat, nesimtitilor care prefera sa arunce gunoiul unde le taie lor capul si nu in ultimul rand autoritatilor care stau si se uita cum aceasta tara se ingroapa in gunoi.

Am fost inca de la inceput sceptic in ceea ce priveste acest proiect. Credeam ca romanului nu-i pasa, credeam ca o campanie de responsabilitate a cetateanului este o pierdere de vreme, credeam ca e prea tarziu sa se mai faca ceva.

O mana de oameni au crezut ca pot face diferenta, au crezut ca Romania se poate schimba, au crezut in acest proiect si bine au facut. Au muncit mai bine de 6 luni ca ziua de 25 Septembrie 2010 sa fie una de poveste, o poveste in care binele castiga in fata raului, bunul simt in fata nesimtirii. Acesti oameni au reusit, au reusit sa traga o palma tuturor celor care-si arunca deseurile pe campuri, in paduri, in albiile raurilor sau mai stiu eu pe unde. Au reusit sa stranga aproximativ 150000 de voluntari care sa participe la aceasta actiune. BRAVO!!!!

Samabata dimineata echipa #6451 s-a reunit la Bricostore Militari. Din aceasta echipa au facut parte Simona, Claudia, Toma, Mircea si subsemnatul. Ne-am ales locul pe care vroiam sa-l cucerim si am plecat. Locul de curatenie a fost Padurea Cornetu. Am ajuns la destinatie, ne-am inarmat cu masti, manusi si saci dupa care ne-am apucat de treaba. Dupa cateva ore, cand puterile noastre s-au terminat am constatat ca am adunat aproximativ 45 de saci. Nu stiu daca sunt multi sau putini dar atat am putut noi, atat ne-a permis timpul si puterile sa strangem si pentru acest lucru sunt mandru atat de mine cat si de cei 4 colegi ai mei.

Cel mai interesant moment al zilei a fost in momentul in care am fost anuntati ca locul unde am strans noi sacii nu este bun pentru ca masina de gunoi nu trece pe acolo. Am inceput sa caram sacii pana la un loc de unde sa poata fi ridicati de catre masinile de salubritate. Dupa doua drumuri ne-am intersectat cu un localnic care avea un buldozer si l-am rugat sa ne ajute sa caram sacii. Omul nu ne-a refuzat si am incarcat sacii in cupa utilajului. Partea amuzanta (sau mai bine spus, trista) este ca localnicul se pregatea sa arunce sacii intr-o groapa din apropriere. O groapa pe care cei din localitate o folosesc ca si groapa de gunoi. Locul este unul improvizat, pe acolo trecand si un parau care acum este in pericol de a fi blocat de zecile de kilograme de gunoi aruncate in albia acestuia. Dovada celor povestite o gasiti in filmuletul de la finalul articolului.

Vreau sa felicit in primul rand pe cei din echipa Let’s Do It, Romania pentru tot efortul si munca depuse, vreau sa felicit pe toti cei care sambata au iesit si au facut curat. Felicitari tuturor si sper ca impreuna am tras un semnal de alarma ca inca nu e prea tarziu si ca inca mai putem salva aceasta tara minunata.

WE DID IT, ROMANIA!!!!!

Pentru filmultet ii multumim colegului Mircea Mester iar poze gasiti AICI si sunt facute de Simona.

About lucian

Just a simply guy View all posts by lucian

2 responses to “We Did It, Romania

Leave a Reply

