Superstitii

Eu cred ca poporul roman este unul dintre cele mai superstitioase popoare din lume. Am fost crescut de catre bunici iar acestia mi-au impuiat capul cu zeci de supersitii. Cand am crescut mi-am dat seama ca aceste lucruri sunt doar niste copilarii dar sunt momente cand din coincidenta se intampla lucruri mai putin placute si atunci dau vina pe tot felul de superstitii. Fiecare dintre noi am crescut cu astfel de povesti iar unii le-am pastrat pe cele care am considerat ca merita :). Vreau sa trimit o leapsa in care lumea sa povesteasca care sunt supertitiile pe care inca le tin sau daca nu sunt supersitiosi sa ne povesteasca de cele pe care le-au auzit.

1. Pisica neagra – Mult timp am avut aceasta superstitie si cand o pisica neagra imi trecea prin fata, faceam trei pasi inapoi dupa care scuipam tot de trei ori. Au fost momente cand am dat cu spatele fiind in masina. Se spune ca daca o pisica neagra iti trece prin fata o sa ai ghinion. Eu ma bucur ca am scapat de aceasta supersitie.

2. Intorsul din drum – Se spune ca daca te intorci din drum ai parte de ghinion. De multe ori inca evit sa ma intorc din drum sau daca o fac, merg pe alt drum. Eu cred ca din coincidenta am avut ghinion cand m-am intors din drum iar in subconstient s-a intiparit acest lucru si sunt momente cand inca mai tin la aceasta superstitie.

3. Spartul oglinzii – Ai spart oglinda, ai 7 ani de ghinion. Eu cred ca asa ma speria bunica pentru a inceta sa joc fotbal in casa. Pe vremea aceea era la moda sa ai o oglinda mare pe perete iar eu ma jucam cu mingea exact pe langa ea. Nu am ramas cu sechele legate de aceasta superstitie.

4. Aruncatul gunoiului – Daca arunci gunoiul noaptea alungi norocul. Asta este una din spuerstitiile pe care inca le tin. Nu stiu de ce dar nu arunc niciodata noaptea gunoiul.

5. Taiatul unghiilor – Nu-ti taia unghiile lunea ca ai ghinion. Nu am inteles niciodata de ce si prin urmare nu am tinut aceasta superstitie.

6. Ziua de marti si data de 13 – Multa lume am auzit considerand aceste lucruri ca aducatoare de ghinion. Eu nu cred in aceaste superstitii si drept urmare ziua de marti si data de 13 sunt ca oricare altele.

As putea scrie un adevarat roman despre aceste lucruri si tot as mai gasi cateva sa completez. Din ce am observat fotbalistii sunt foarte superstitiosi. Am auzit ca fiecare jucator are un adevarat ritual inainte de meciuri si stiu si cine ar putea sa ne povesteasca despre acestea. Asa ca ii transmit lui Toma leapsa dar sa ne povesteasca despre superstitiile fotbalistilor.

Acesta leapsa o trimit catre Simona, Corina si stimabilul Cristi China. Daca ati mai scris posturi despre superstitii va rog sa ignorati aceasta leapsa.

M-am gandit la aceasta leapsa pentru ca am ascultat obsesiv in ultimele zile melodia “Pisica neagra” – Pasarea Colibri

About lucian

Just a simply guy View all posts by lucian

3 responses to “Superstitii

Leave a Reply

