Parcul Tineretului

Aseara eram acasa la mine si muream de cald dar si de plictiseala. Atunci am zis ca e timpul sa fac o plimbare prin parc. Zis si facut, am sarit in masina si m-am oprit direct in Parcul Tineretului. De ce Tineretului? Pentru ca e cel mai aproape de mine si pentru ca vroiam sa mai vad cum arata Oraselul Copiilor.

Am parcat in fata Salii Polivalente si am luat-o la picior prin Oraselul Copiilor. Imaginile au fost dezolante pentru mine deoarece imi aduceam aminte de cum arata acest loc in urma cu multi ani cand imi petrecem week-endurile alaturi de familie. Totul e dezolant, acelasi masinute, acelasi roller coster de cand eram eu mic, aceiasi casa a groazei, multe fieratanii asezate tacticos in mijlocul parcului, multa rugina si miros greu de toalete publice. Mai aveam putin si plangeam de ciuda, o ciuda pe autoritatile locale care au lasat locul acela sa ajunga doar un morman de fiare, ciuda pe cei care au dat autorizatii de constructie pentru terase si baruri in loc sa investeasca in acel loc, ciuda pe toti stapanii de caini care nu aduna dupa animalele lor, ciuda pe toti cocalarii si tigancile care au invadat ceea ce a fost odata Oraselul Copiilor si l-au transformat intr-un loc in care iti e frica seara sa te plimbi.

Cu un gust amar am decis sa ies din parc pentru ca nu mai vroiam sa-mi fac sange rau. Am luat-o pe aleile parcului Tineretului prin care m-am plimbat circa 2 ore. Din punctul meu de vedere este unul din cele mai frumoase parcuri ale capitalei. E atat de placut sa te plimbi prin el incat nu iti vine sa crezi cum se duce timpul. O multime de oameni ce au iesit la plimbare dupa o saptamana in care ziua a fost canicula iar dupa-amiaza furtuna. Familii cu copii mici, tineri indragostiti, batrani, oameni in toata firea, biciclisti, rolleri, skateri si tot felul de oameni care nu faceau altceva decat sa se linisteasca dupa o zi de joi mai mult sau mai putin obositoare.

Am observat ca lumea incepe sa se civilizeze cat de cat, am vazut oameni aruncand gunoaiele in locurile special amenajate, am vazut oameni mancand seminte si avand o punga pentru coji, am vazut oameni care desi ar fi putut ajunge mai repede intr-un loc calcand spatiu verde au preferat sa ocoleasca. Acest lucru mi-a readus zambetul pe fata, mi-a redat speranta ca si la noi se poate si ca POATE copii nostri o sa traiasca intr-o capitala europeana civilizata.

Nu e prima oara cand ma plimb noaptea prin parc, am fost prin Cismigiu, Herastrau, Carol dar si in cateva mai mici. Parcul Tineretului l-as pune pe primul loc pentru curatenie, liniste dar si oamenii care se plimba prin el.

Din pacate nu am avut aparat foto la mine sa si imortalizez tot ce am vazut dar o sa revin cu poze de prin parcuri si mai ales din acesta.

About lucian

Just a simply guy View all posts by lucian

Leave a comment