Primele fac angajatii mai fericiti?

Rasfoind prin ziarele online am ajuns si la Libertatea care publica un articol despre primele de Craciun si cum influenteaza acestea activitatea angajatilor.

Libertatea spune ca datorita crizei financiare este posibil ca unii dintre patroni sa fie in imposibilitate de plata a primelor si ca romanul fiind obisnuit cu astfel de prime sa se razvrateasca la locul de munca. Pentru a intari spusele cheama un asa zis psihoterapeut care gaseste solutia salvatoare la acest conflict, si anume: ” Ar fi bine ca, dacă nu pot acorda prime financiare, angajatorii să-şi «bonifice» salariaţii prin alte metode, cum ar fi recunoaşterea publică sau faţă în faţă a merite lor şi performanţelor acestora din timpul anului” Gabriel Dinu

Dragi jurnalisti si psihoterapeuti am si eu de facut 2 remarci la articolul dumneavoastra:

1) Daca sunt in criza si nu am lichiditati cum sa ma duc eu la omul meu cel mai bun si sa-i strang mana spunandu-i ” Bravo domnule Georgescu, esti cel mai bun om al meu” dupa care sa plec. Cum s-ar simti omul ala? Ce chef de munca va mai avea el in viitor? Cat de dedicat job-ului va mai fi?

2) Daca sunt in criza iar angajatii nu pot intelege asta si apar conflicte de munca, greve, sau mai stiu eu ce, ii chem frumos la mine in birou si le zic ca le desfac contractele de munca. Sa vedem noi atunci cine mai doreste prima de Craciun si cine isi permite sa ramana somer in perioada asta.

Nu sunt absurd, lucrez intr-o multinationala si trebuie sa am grija ca 10 oameni sa-si primeasca salariul luna de luna. Criza este si nu este (despre asta intr-un post viitor) dar se resimte in toate domeniile iar mie imi place sa cred ca de la femeia de servici pana la directorul general trebuie sa intelegem situatia si trebuie sa ne mobilizam ca sa trecem de perioada dificila. Ce s-ar intampla daca toata lumea ar deveni frustrata din cauza unei prime de Craciun. Pentru asta muncim noi un an de zile? Daca nu primim prima de Craciun si de Paste murim?

Cati dintre voi, cei care munciti, nu dormiti noaptea din cauza job-ului? Ei bine eu unul am avut nenumarate nopti albe din cauza asta si nu mi-a ridicat nimeni statuie, nu mi-a marit nimeni salariul si nu am primit prima pentru asta. Trebuie sa intelegem ca sunt momente cand nu se poate, sunt momente cand in loc sa ne frustram mai bine ne adunam si incercam sa redresam situatia, gasim idei petru a iesi din pasa proasta ca la anul sau de Paste sa primim prima mult visata.

Primele fac angajatii mai fericiti?

Tot articolul din Libertatea il gasiti aici.

About lucian

Just a simply guy View all posts by lucian

5 responses to “Primele fac angajatii mai fericiti?

  • EU

    Ma jur ca nu esti tu. Pot sa bag mana in foc ca nu scrii tu. Tu nu stii atatea cuvinte :)) Hai bafta cu blogul. Ce face plictiseala din om…Auzi dar poate ne spui si noua, cand site-ul meu ai pierdut tu nopti albe din cauza serviciului ? :)) Te credeam om serios.

  • ganduri lichide

    un punct de vedere foarte bun. ce te faci insa cu angajatii care nu au servici ci scarbici si pe ei nu ii intereseaza de criza, ei au doar un servici pe care il fac exclusiv pentru bani si isi inchipuie ca nu au nici o responsabilitate fata de institutia in care activeaza?
    pana la urma conteaza cum stii sa iti motivezi oamenii cu care lucrezi.

  • Lucian Marin

    @ganduri lichide, din punctul meu de vedere aceasta categorie de oameni nu are ce cauta intr-o institutie care se respecta iar daca exista trebuie tratati in consecinta
    @EU, da mah eu scriu, desi pare greu de imaginat :))

  • Simona

    el scrie. si daca imi scria si mie macar o compunere mica! :-<
    pe oamenii care au doar un serviciu’ nu prea poti sa ii motivezi!:)

  • Motivarea angajatilor « Inside my mind

    […] Motivarea angajatilor Ca sa inatresc ce vroiam sa spun in postul Primele fac angajatii mai fericiti? […]

Leave a Reply

